fredag 24 oktober 2014

Avmaskat - Kraken Cowl

Jag har kämpat med det här mönstret jag vet inte hur länge. Jag maskade av den för en vecka sedan, men blev så väldigt missnöjd med avmaskningen: den blev som en volang! Inget fel på volanger, men det var inte så jag ville ha den... Så, jag fick min älskade mor att maska på den igen (eftersom jag bara ville slänga hela skiten, blä) och jag testade en lite annan teknik. Den gången gjorde jag k2togbl och flyttade över den nya maskan till vänsternålen. Tekniken är helt ok: det blir stretchigt, det går ganska fort och den blir inte tokvågig som många andra stretchiga avmaskningsmetoder.

Det blev lite fel då och då i diagrammet, men det syns inte så mycket. Det är inga stora fel så jag känner inte att det är värt att repa upp halva arbetet bara för tre maskor ;) På  bilden ser en att den övre kanten är lite vågig, men det är definitivt en förbättring mot den första metoden och det mesta har försvunnit under blockningen.


Den här halsduken är jätte, jättevarm. Jag har en tröja i Cascade 220 och den kan jag knappt använda då den är så himla varm - men den har trekvartsärmar och kort midja så den är tyvärr svårburen på vintern. Färgerna jag använt är som sagt Pacific och Black.

Jag är lite kluven till den här faktiskt... Den är för liten för att vira två varv runt halsen och för stor för att ha ett varv - den är helt ok att dra ned över axlarna men då blottar en halsen så det blir kallt ändå. Att minska den med en tredjedel på bredden är inte omöjligt, skulle jag göra den en gång till skulle jag göra det, just för att den ska fungera mer som en halsduk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar