tisdag 21 oktober 2014

Symöte - Lettisk fläta!

Dödergök, denna fantastiska stickerska, har inspirerat mig både med sin blogg och med sitt instagramflöde. Hon är fantastisk på tvåändsstickning och gör sjukt fina vantar. En bild på instagram visade ett par vantar som var upplagda med lettiska flätor och jag var minst sagt hooked på en gång.


Jag var tvungen att repa mitt hemliga projekt till min rumskompis då jag hade dragit åt garnet alldeles för hårt (flerfärgsstickning är svårt, you guys -.-' ) men passade då på att lära mig hur en gör den här annorlunda och imponerande uppläggningen. Självklart kan en använda den till annat, men jag tycker den blir som pricken över i om den används just till uppläggningen. Bilden ovan är en närbild på en uppläggning, lite otydlig kanske men fantastisk i verkliga livet. Finns många bra tutorials på youtube om en vill lära sig.

Jag har inte bara använt tekniken till det hemliga projektet, jag har även använt det till vantarna Circuit som jag lade upp för ett par dagar sedan. Det blev fantastiskt vackert med den skarpa blå och den mustiga svarta färgen.

Vad stickar du på nu?

2 kommentarer: