söndag 19 oktober 2014

Upplagt - Circuit

En av mina bästa vänner, A, är programmerare och ingenjör. Hen älskar, så klart, allt som har med datorer och elektronik att göra och är väldigt duktig på det hen gör. När jag bläddrade igenom ravelry för länge, länge sedan stötte jag på mönstret Circuit (och därigenom favoritboken Doomsday Knits); nu när jag funderat lite på julklappar så kom jag på att de vantarna skulle passa A jättebra.

© Vivian Aubrey
Klicka här för mönstret Circuit
Jag köpte Opal sockgarn i svart och neonblått. Den blå färgen är väldigt lik blå highlightpenna men med mer "oomph" och i kontrast mot det svarta ser det verkligen ut att passa i Tron. Färgkombinationen är fantastisk och A kommer älska det. Jag tyckte att det var på sin plats att använda lite konstnärlig frihet med de här vantarna, så jag la upp dem med en lettisk fläta.



Flerfärgsstickade vantar är inte någonting jag brukar sysselsätta mig med, men det verkar lite som att det inte brukar finnas ökningar för tummarna? Stämmer detta? Jag blir lite fundersam, jag är inte så förtjust i (terminologin sviker mig) tummar som stickas in så som det här mönstret säger, utan några ökningar för tumleden, framförallt för att jag tycker de är lite... obekväma? Kanske haft otur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar